وب سايت شخصي ولي اله ديني : انتخاب نهم مردم اهر و هريس ؟
شنبه، 24 اردیبهشت 1390 - 22:58 کد خبر:115
دوازدهم اسفندماه سال جاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي گردد در طي چند ماه اخير بحث انتخابات مجلس جدي تر شده است به طوري كه افراد به اشكال مختلف حضور خود در اين انتخابات را معلوم مي سازند برخي از مسئولين و مديران كه نيم نگاهي به كانديداتوري در انتخابات را دارند و حضورشان در انتخابات نيازمند استعفا از مسئوليت فعلي شان در فرجه قانوني است، با استعفاي خود در هفته اول تير ماه در واقع براي رقابت هاي انتخاباتي آماده خواهند شد ...

دوازدهم اسفند ماه سال جاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار مي گردد در طي چند ماه اخير بحث انتخابات مجلس جدي تر شده است به طوري كه افراد به اشكال مختلف حضور خود در اين انتخابات را معلوم مي سازند برخي از مسئولين و مديران كه نيم نگاهي به كانديداتوري در انتخابات را دارند و حضورشان در انتخابات نيازمند استعفا از مسئوليت فعلي شان در فرجه قانوني است، با استعفاي خود در هفته اول تير ماه در واقع براي رقابت هاي انتخاباتي آماده خواهند شد طبق مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي فقط كساني كه مدرك كارشناسي ارشد و يا معادل آن را داشته باشند مي توانند در انتخابات اين دوره شركت نمايند، همچنين دارندگان مدرك كارشناسي نيز چنانچه حداقل سابقه يك دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را داشته باشند مي توانند نامزد انتخابات بشوند .

اينجانب پيشتر به طرق مختلف در گفتگو با هفته نامه گويا تحت عنوان « ولي اله ديني، براي انتخابات مجلس نهم كانديدا نمي شود»  و «مروري بر انتخابات هشتم و باز خواني يك خاطره»در همين سايت ،عدم حضور خود را در انتخابات مجلس نهم اعلام نموده ام امابه عنوان يك شهروند و به مصداق حديث نبوي "كلهم راع و كلهم مسئول عن رعيته" و به اعتبار و ارزش قلم كه گفته اند قلم، لباس زرين الفاظ را برقامت بلند معاني مي‌پوشاند‌ و چون‌ از دل‌ سخن‌ گويد و از سرِ اخلاص‌ به‌ جولان‌ آيد بر دلها نشيند با قدم صدق و استعانت از ذات اقدس باري تعالي و دوري از خطوات شيطاني قلم خود را به نهر توفيق مي سپارم.

در سطح حوزه هاي انتخابيه استان و همچنين حوزه انتخابيه اهر و هريس افراد متعددي خود را براي كانديداتوري آماده مي نمايند البته برخي از مدت ها قبل در تدارك حضور در انتخابات هستند. متاسفانه اغلب ، وعده هاي غير عملياتي كانديداها فضاي انتخاباتي را سنگين تر و مردم را در انتخاب خودشان دچار ترديد مي نمايد و اينجاست كه پس از انتخاب ،مردم بعضا از نماينده مجلس توقع برآورده شدن تمامي احتياجات آن حوزه انتخابيه را دارند

 برخي از طرفداران نماينده محترم نيزكه در ايام انتخابات مجلس هشتم همه مشكلات و نارساييها را متوجه نماينده وقت مي كردند و براي حل آنها نسخه هاي متعدد مي نوشتند هم اكنون در مقابل پرسش مردم نسبت به عملكرد ايشان با فرافكني وظيفه نماينده را صرفا در حد تصويب قانون خلاصه مي نمايند !!

يكي از اين بزرگواران كه ظاهرا تازه متوجه شده است وظيفه نماينده چيست!!  مطلبي را به بهانه پاسخ به فحاشي يك نفردر جلوي يكي از مساجد به نماينده مردم اهر و هريس تحت عنوان «درد و دل با مردم » در دفاع از ايشان نگاشته است كه بخشي از آن به نقل از وبلاگ شخصي نماينده محترم به شرح زير است:

«... آيا واقعاً آقاي ريحاني به وظيفه خود آگاه نمي باشد و وجدان خود را زير پا گذاشته و حق مردم را پامال كرده يا اينكه افرادي كه همه مردم آنها را مي شناسند به خاطر نزديك شدن به ايام انتخابات مي خواهند تا اين بار با فحاشي به ميدان آمده و منتخب مردم شوند.حال به سوالات مختصر پاسخي بدهيم؛ شايد سوال كنيد كه حاج ريحاني در اين مدت چه كرده؟ سوال من اينست : چه مي توانست بكند كه نكرده است . وظيفه نماينده چيست كه ريحاني آن را انجام نداده است.آيا وظيفه نماينده جز نظارت و قانون گذاري و تامين بودجه ، چيز ديگري هست. و اما ريحاني در مورد نظارت واقعاً خوب عمل كرده است و در مقايسه با ساير نمايندگان كشوري بيشترين فعاليت را دارا بوده است . ايشان همچنين در مورد نظارت به انجام قانون اساسي تا حدي جلو رفته كه بقيه نمايندگان آذربايجان شرقي واقعاً به گرد پاي ايشان نمي رسند. مثلاً در سخنراني اخير خويش در مجلس ،به انجام نشدن قوانيني اشاره مي فرمايند و خواستار انجام آنها مي شوند. در مورد قانون گذاري نيز حظور فعال ايشان در مجلس را شاهد بوديم كه نمايندگان قبلي شهرمان و نمايندگان فعلي استان به جز يكي دو تن در اين مورد ساكت بوده اند حاج ريحاني با درايت خود در مورد قانون بيمه دانشجويان ،بيمه قاليبافان و ديگر قوانين نظرات خود را اعلام و خواستار بهتر شدن قوانين و عملي تر شدن آنها مي باشد. ولي سخن اصلي در باب تأمين بودجه مي باشد كه اين روز ها در اذهان عمومي قرار گرفته و حتي افرادي نيز اشاره به كمتر شدن بودجه ما كرده و از ريحاني انتقاد مي كنند. اولاً: بودجه اصلي شهر هنوز تأيين نشده است. دومأ:بودجه به عواملي بسيار بستگي دارد به عنوان مثال بحث هدفمند كردن يارانه ها تأثير زيادي بر بودجه كل كشور گذاشته است و اهر نيز از اين امر مستثنا نيست .نمي خواهم در مسائل سياسي دخول كنم ولي به خاطر همين هدفمند كردن ، بودجه كشور كاهش نسبتاً زيادي داشته است كه با توجه به محاسبات؛ بودجه اهر امسال بيش از10 % افزايش نسبت به سال گذشته داشته است . و اين نشان از درايت نماينده مي باشد...»

صرفنظر از تحليل ها و نقدهاي متعددي كه مي توان بر ادبيات نوشتاري مطلب مذكور داشت ،فقط به اين نكته اكتفا مي نمايد كه گاهي دفاع بد بدترين تخريب است و برخي از  عبارات و جملات نگارنده مطلب به هيچ وجه در شان گفتمان نماينده مردم نيست!! كه البته دراين مورد سنجش و قضاوت با شما خواننده گرامي است.

يادآوري مي نمايد كه فحاشي و تخريب و تحقير مذموم و امر نكوهيده اي است و اگر كسي توهين و اهانتي به ايشان كرده باشددر همه حال محكوم است ،اما سئوال اساسي اينجاست كه نگارنده محترم و دوستانش چهار سال پيش با چه طرز فكري قدم به عرصه رقابت گذاشته بودند و از چه شيوه هايي براي جلب نظر مردم استفاده مي نمودند؟ خود بهتر ميدانند!! كه البته خود كرده را تدبير نيست.

با اين حال با نزديك شدن به فضاي انتخاباتي مباحث مختلفي در ارتباط  با موضوع مورد بحث مطرح خواهد شد.انتظار مي رودبا توجه به قداست و نقش كليدي و جايگاه ويژه مجلس شوراي اسلامي در امور كشور ،با بالا رفتن ميزان آگاهي و اطلاع انتخاب كنندگان ازنقش و اختيارات و وظايف نمايندگان مجلس تصميم گيري درفضايي عاري از گرايشات و تعصبات قومي ، قبيله اي و منطقه اي صورت پذيرد و شايستگي هاي افراد يعني داشتن توانايي ،مهارت،دانش،لياقت،و صلاحيت ملاك واقعي انتخاب قرار گرفته و اين مسئوليت مهم  به دست افراد توانا ،متعهد و متخصص سپرده شود .اميداست  انتخاب نهم مردم اهر و هريس نيز چنين باشد.