وب سايت شخصي ولي اله ديني : ثبت نام داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس
جمعه، 2 دی 1390 - 22:27 کد خبر:140
بر اساس اطلاعيه شماره (5) ستاد انتخابات كشور در راستاي اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آئين‌نامه اجرايي آن، ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پايان روز جمعه مورخ 9/10/1390 به مدت 7 روز انجام خواهد شد.

متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اطلاعيه شماره (5) ستاد انتخابات كشور
            در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آئين نامه اجرايي آن، به آگاهي عموم ملت شريف ايران ميرساند، ثبت نام از داوطلبان نمايندگي دوره نهم مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پايان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد. لذا داوطلبان مي توانند به منظور اعلام داوطلبي خود در مهلت تعيين شده با همراه داشتن مدارك ذيل به ستاد انتخابات كشور، فرمانداريهاي مراكز حوزه‌هاي انتخابيه، سفارتخانه‌ها يا كنسولگري‌ها يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و اقدام به تكميل فرم ثبت نام نمايند.

1- اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير آن.
2- اصل شناسنامه عكسدار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن.
3- عكس جديد 4 × 3 ده قطعه (ترجيحا با زمينه روشن).
4- اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يا مدرك معادل كه معتبر باشد.
5- اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي.
6- اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي.

به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1- اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
2- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران.
3- ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.
4- داشتن مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد يا معادل آن.
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابيه.
6- سلامت جسمي در حد برخورداري از نعمت بينايي، شنوايي و گويايي.
7- حداقل سن سي سال تمام و حداكثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره 1- داوطلبان نمايندگي اقليتهاي ديني مصرح در قانون اساسي از التزام عملي به اسلام ، مذكور در بند (1) مستثني بوده و بايد در دين خود ثابت العقيده باشند.

تبصره 2 ـ هر دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي معادل يك مقطع تحصيلي فقط براي شركت در انتخابات محسوب مي شود.

بر اساس قانون تفسير ماده (28) كه در تاريخ 12/5/1390 به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده، مدرك معادل تحصيلي در هر مقطع تحصيلي مدركي است كه واجد ارزش استخدامي باشد.

در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون ياد شده هيچ يك از داوطلبان نمايندگي نمي توانند در بيش از يك حوزه انتخابيه خود را نامزد نمايند. در غير اينصورت نامزدي آنان كلاً باطل و از شركت در انتخابات آن دوره مجلس محروم مي گردند.

همچنين به استناد ماده 46 قانون مذكور هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس مي توانند شخصاً و به صورت كتبي انصراف خود را به فرمانداري يا بخشداري مركز حوزه انتخابيه و يا وزارت كشور اعلام نمايند و عدول از انصراف نيز پذيرفته نمي شود