وب سايت شخصي ولي اله ديني : ارسباران و 4292 مورد زلزله در 218 روز
سه شنبه، 29 اسفند 1391 - 17:37 کد خبر:250
لحظه هاي آخر سال 91 در حال سپري شدن است از زلزله 6.2 ريشتري و 6 ريشتري ويرانگر اهر ، ورزقان و هريس 218 روز مي‌گذرد و تا به امروز بيش از 4292 بار ارسباران (قره داغ ) لرزيده است . يادمان كه هست كه بعدازظهر 21 مرداد ماه چند لرزش پياپي با صداي غرش اين مناطق را لرزاند و داغي فراموش‌نشدني بر دل مردمان آذربايجان گذاشت . روزها از زلزله شديد آذربايجان‌شرقي گذشته است، اما داغ آن تا ابد بر دل بسياري از هموطنان ما خواهد ماند، همانگونه كه هنوز بم عزادار است و با تجربه يتيمي سر در گريبان زندگي برده است.

پس‌لرزه‌هاي كوچك و بزرگ آنقدر آمدند كه امروز جزو آشنايان تلخ مردمان آن منطقه هستند وسريال تكراري زلزله هنوز در اين مناطق ادامه دارد به طوري كه الآن بيشتر مردم اين مناطق از روي تجربه بعد از وقوع پس لرزه يا زلزله ريشتر يا قدرت زلزله را حدس مي‌زنند.بي‌شك التيام بخشي اين روزها، روزهاي درد و داغ مردم آذربايجان، جزبانگاه پرمهر مردمان ايران زمين ميسر نخواهد بود.

اكنون كه به لحظه هاي تحويل سال نزديك مي شويم از خداي متعال مي خواهيم با طنين« يا مقلب القلوب والابصار»، «يا مدبر اليل والنهار» بر دل هايمان نور عشق ببارد و با نداي يا «محول الحول والاحوال» بر شكوفه هاي ايمان مان عطر «احسن الحال» ببخشايد و سال جديد را سالي سر شار از موفقيت و سربلندي براي مردم ايران به ويژه زلزله زدگان عزيز قرار دهد.