وب سايت شخصي ولي اله ديني : 10 قانون براي از بين بردن خلاقيت و نو آوري در سازمان
پنجشنبه، 21 آذر 1392 - 00:43 کد خبر:339
- نسبت به هر پيشنهاد، ايده و نظر تازه بدبين باشيد (فقط بدين علت كه آن تازه است و بدين علت كه از سطوح پايين سازمان به طرف بالا مي آيد) 2- هميشه تاكيد كنيد كه اعضاي سازمان پيش از اينكه نزد شما بيايند بايد از چندين سطوح سازماني بگذرند و نظر موافق آنها را طلب نمايند. (از آنها امضاء بگيرند) 3- از دواير يا افراد بخواهيد كه نسبت به پيشنهادها و ايده هاي جديد ساير اعضاء انتقاد كنند (اين باعث مي شود كه شما وقت زيادي صرف تصميم گيري نكنيد و تنها در آن ميان نظراتي كه بتوانند از انتقادات زيادي بگذرند و به شما ارائه شوند مورد توجه قرار داده و در آن باره تصميم بگيريد).


4- خودتان آزادانه زبان به انتقاد بگشاييد، هيچگاه از هيچ نظر تازه اي ستايش نكنيد. (همين امر باعث مي شود كه افراد با احتياط قدم بردارند پيوسته اين مطلب را يادآور شويد كه شما در هر لحظه مي توانيد آنها را اخراج كنيد)
5- وجود مسائل را دليلي بر شكست فرد بدانيد و پيوسته افراد را تضعيف كنيد تا آنها هر نوع مشكل يا مساله اي را كه در سازمان دارند از نظر شما پنهان دارند.
6- همه چيز را به دقت كنترل كنيد، از افراد بخواهيد كه همه چيز را بشمارند و پيوسته اين كنترل و شمارش را تكرار نماييد.
7- در رابطه با تجديد سازمان يا اجراي سياست هاي مربوط به تغيير سازماني در پنهان و خفا تصميم بگيريد و سپس بصورت غيرمنتظره اعلان نماييد. (همين امر باعث مي شود كه افراد احتياط بيشتري بكنند و جرأتشان كم شود.)
8- اطمينان حاصل كنيد هرنوع تقاضا براي دريافت اطلاعات كاملا دليل داشته باشد و اطلاعات مذكور به راحتي توزيع نشود.(اجازه ندهيد كه داده ها و اطلاعات به دست افراد ناباب بيفتند.)
9- با شعار «تفويض اختيار» و مشاركت دادن افراد در امور برخي از اختيارات مربوط به كاهش دادن نيروها، منتظر خدمت كردن افراد با اجراي دستورات تهديد آميز را به افراد زيردست واگذار كنيد و از آنها بخواهيد اين دستورات را سريع انجام بدهند.
10- و بعد از همه اين حرف ها هيچ گاه فراموش نكنيد كه شما در رأس سازمان قرار داريد و هميشه از همه جزئيات كار آگاهي كامل داريد.
از اينكه با دقت تمامي قوانين را مطالعه فرموديد متشكريم.


حالا كه شما قوانين فوق را ياد گرفتيد، كاملا بر خلاف قوانين رفتار نماييد تا سازماني خلاق و زنده همراه با مشاركت كاركناني متعهد و با انگيزه در اختيار داشته باشيد تا با سرعت و قدرت هرچه بيشتر مسير پيشرفت و بهبود را طي نماييد.


منبع:فرهيختگان