وب سايت شخصي ولي اله ديني : پنجمين ناطق قبل از دستور جلسه علني مورخ 25/11/85
چهارشنبه، 11 دی 1392 - 00:33 کد خبر:355
يكي از كاربران عزيز با ارسال پيامي نوشته است ؛ در جستجوي موضوعي در فضاي مجازي بودم كه به صورت اتفاقي به يكي از نطق هاي سال 85 شما برخورد نمودم و بي اختيار خاطرات 7 سال قبل در ذهنم مجسم شد ... اگر ممكن است متن كامل آن را در خروجي سايت شخصي خود قرار دهيد .ضمن احترام به در خواست اين دوست گرامي متن كامل سخنراني تقديم علاقه مندان مي گردد:


بسم الله الرحمن الرحيم

از حضور پرشور مردم عزيز ايران اسلامي درروز (۲۲) بهمن تقدير و تشكر مي‌نمايم.

حضرت علي (عليه‌السلام) در قسمتي از نامه‌اش به يكي از كارگزاران خود چنين نوشته است:

«از خدا ياري بجوي و سختي و قاطعيت را با نرمش و انعطاف در هم بياميز تا نرمش كارساز است نرمش كن و آنجا كه جز سختگيري و قاطعيت كارساز نيست مصمم و با قدرت دست بكار شو. در برابر مردمي كه در حوزه مسؤوليت تو هستند، فروتن و با آنان گشاده‌رو و نرم‌خو باش و نگاه و سلام و تعارف نيز پاس دار. مبادا بزرگان و نفوذداران در زورگويي به تو طمع كنند يا ناتوانان از عدالتت نااميد شوند».

با ذكر اين مقدمه دلنشين از كلام مولايمان امام علي (عليه‌السلام) عرايض خود را در سه محور تقديم همكاران ارجمند و ملت شريف ايران اسلامي مي‌نمايم:

۱ ـ برنامه‌ريزي و مديريت از مسائل عمده و اساسي در پيشبرد امور و كارهاست و بدون آن چيزي جز بي‌نظمي و هرج و مرج بدست نخواهد آمد چرا كه اساس و شالوده پيشرفت هرجامعه‌اي مديريت قوي و لايق را مي‌طلبد و هركجا چنين امري تحقق نداشته باشد از پيشرفت و توسعه و بهبود مستمر امور، خبري نخواهد بود. در اين برهه حساس كنوني مردم خوب و فهيم ايران اسلامي چشم اميد به حركت و اقدام اساسي دست‌اندركاران و مسؤولين نظام اعم از دولت، مجلس شوراي اسلامي و ساير اركان نظام دوخته‌اند. ما همه وظيفه داريم با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح بر منابع، هر روزمان را بهتر از ديروز بنماييم. ما حق نداريم فرافكني كنيم و مشكلات و گرانيها و تورم و نابسامانيهاي جامعه را گردن اين و آن بيندازيم. امروز، روز تلاش و كار است و در عمل بايد هنر خود را به اثبات برسانيم. چرا برخي مي‌خواهند با فرافكني، تهمت، هتك حرمت و جسارت به پيشكسوتان و پشت سرگذاشتن ارزشهاي نظام، ضعفها و ناتوانيهاي خود را توجيه نمايند؟ آيا بهتر نيست تأملي در گفتار و رفتار و كردار خود نماييم؟

۲ ـ لايحه مديريت خدمات كشوري و يا نظام پرداخت هماهنگ حقوق با اصرار و تلاش مجلس شوراي اسلامي و همكاري دولت از نيمه دوم سال آينده اجراء خواهد شد، اين لايحه اگر بدون ملاحظه گروه و يا قشر خاصي و با لحاظ نمودن تمامي زواياي آن اجراء شود گام بزرگي درجهت ايجاد عدالت‌اجتماعي و انگيزه مضاعف در بين كاركنان نهادها و سازمانهاي مختلف برداشته خواهد شد. در غير اينصورت با اجراي گزينشي و موردي لايحه آثار و تبعات منفي آن به مراتب بيشتر شده و در نهايت نتيجه عكس خواهد داد. لذا از دولت محترم تقاضا دارم باتوجه به اميدواري قشر عظيمي از هموطنان اعم از معلمين، كارمندان و كاركنان دستگاههاي مختلف به اين لايحه از هم‌اكنون تمهيدات و تدابير لازم را در اجراي بهينه آن اتخاذ نمايند.

۳ ـ از دولت محترم مي‌خواهم مشكل كمبود مايحتاج و كالاهاي اساسي مردم ازجمله آرد خام روستايي، سيمان و شير يارانه‌اي را در استان آذربايجان‌شرقي بويژه شهرستانهاي اهر و هريس برطرف نمايند.

از وزارت نيرو مي‌خواهم در راستاي مصوبات سفر استاني نسبت به اجراي سدهاي زودبازده در اهر، نيروگاه (۱۰۰۰) مگاواتي هريس، سد هرزه‌ورز و آبرساني شهرهاي بخشايش و كلوا‌نق و فاضلاب شهر هريس، اقدام عاجل بعمل آورد.

ضمن تشكر از مسؤولين محترم شركت ملي مس ايران، باوجود پتانسيل قوي در اين بخش در منطقه ارسباران تمام مي‌كنم. از وزارت صنايع و معادن مي‌خواهم نسبت به شروع عمليات اجرايي كارخانه ذوب و پالايش مس و فاز دوم تغليظ در محل سونگون اقدام شايسته مبذول دارد.

از وزارت محترم راه و ترابري مي‌خواهم باتوجه به اتمام مطالعات بزرگراه اهر ـ تبريز نسبت به شروع عمليات اجرايي و احداث اين بزرگراه اقدام عاجل مبذول نمايند.

والسلام‌عليكم و رحمه‌الله و بركاته

- متن كامل در مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي

 - متن خبر چاپ شده در خبر گزاري فارس