صفحه اصلی     زندگی نامه     تماس با من     پیوندها  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:48   
  تازه ترین اخبار:  
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 598صفحه نخست » یادداشت ها و نوشته های مدیر سایتیکشنبه، 23 آذر 1393 - 00:32
با داد و فریاد پروژه اجرا نمی شود!
با داد و فریاد پروژه اجرا نمی شود!برای اجرای هر پروژه و طرح در یک شهر و منطقه باید شرایط و لوازم حصول آن را فراهم نمود درکنار تحقق شرایط اجتماعی و فرهنگی بحث تامین مالی به خصوص از اهمیت دو چندانی برخوردار است به قول مثل ترکی خودمان «پهینن پلو اولماز ؛ یاغنان دویو ایستر»با په پلو درست نمی شود، روغن و برنج نیاز دارد ،کما اینکه با داد و فریاد پروژه اجرا نمی شود اعتبار و بودجه لازم دارد . پروژه های عمومی و زیر ساختی مانند راه سازی ،سدسازی ، شهر سازی و... نیاز به اعتبارات هنگفتی دارد و سالانه در بودجه عمومی دولت سهم هرکدام از پروه ها پس از تصویب درمجلس شورای اسلامی ابلاغ می گردد که با توجه به محدودیت های اعتباری ، طرح ها و پروژه ها براساس ضرورت و اهمیت اولویت بندی می شوند.
  

متاسفانه آنچه که اغلب موجب ایجاد مشکل می نماید این است که برخی از مسئولین امر بدون توجه به  اولویت ها ، برآورد دقیق از احجام واقعی و میزان اعتبار مورد نیاز پروژه ها قول و وعده های بدون پشتوانه می دهند . به عنوان مثال اگر پروژه ای حداقل پنجاه میلیارد تومان نیاز دارد تا در مدت زمان دو سال تمام شود و درسال اول فقط پنج میلیارد تومان (یعنی ده درصدبه جای پنجاه درصد ) از بودجه آن داده می شود ، با این نوع تخصیص و به فرض ثابت ماندن قیمت ها ده سال طول می کشد تا به اتمام برسد. با چنین عملکردی آیا می شود این پروژه را با شعار و سخنرانی در عرض دو سال تمام کرد ؟! . لذا با علم به این موضوع باز اگر کسانی پیدا شوند و بدون آنکه بستری را فراهم کنند مرتب وعده های چند ماهه دهند ، این کار آنها بازی با افکار عمومی تلقی می شود.

 پروژه های بزرگ و ملی همواره مطالبات اجتماعی را در پی دارند لذا متولیان امر نباید فراموش کنند که چه وعده هایی را به مردم داده اند. لکن اگرمسئولی وعده ای را از سر آگاهی داده و با وجود فراهم بودن تمامی شرایط ، نتوانسته اعتبار و بودجه لازم را برای مدت پیش بینی شده تامین و اخذ نماید ، کفایت خود را زیر سوال برده  ولی اگر اصلا از سر و ته موضوع بی خبر بوده  و همین جوری بنا به ظن وگمان خود حرفی را گفته ،تعهد و صداقت خود را زیر سوال برده است.

   
  

نظرات کاربران: 20 نظر (فعال: 20 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
هر سخن جایی هر نقطه مکانی!
| 1393/9/23 - 11:33 |     6     4     |
جناب دینی! شما هم نماینده بودید چه توانستید انجام دهید لااقل ...کیلومتری از این جاده را به اتمام رسانده در زمان شما چی ؟ ایا زمان شما در این جاده تصادف نبود یا اصلا به اصطلاح جاده اعتقاد نداشتید ؟کاش شما هم با ارامش یا با فریاد کیلومتری از این جاده را تمام میکردید باور کنید اگر 15 کیلومتر شما و 15 کیلومتر در زمان نماینده بعدی این جاده تکمیل میشد الان وضعمان این نبود که با بلند سخن گفتن صدایمان را به گوش مسئولین برسانیم . بهتر است شما پروژه های کوچک گاز شهرستان ها را پیگیر باشید البته به قول خودتان با ارامش چون دراین پروژه ها نیاز به ارامش هست البته با ارامش شما هنوز روستاهای خیلی از شهرها بدون گاز مانده اند.


مدیر سایت
| 1393/9/23 - 17:45 |     3     3    
پاسخ:

باسلام وتشکر از مشارکت شما
دوست عزیزدر بحث همانطوریکه ملاحظه می نمایید:
 یادداشت مذکور در تقابل با شخص و یا فرد خاصی نبوده و نیست و تعلق به شهرو یا منطقه خاصی ندارد و صرفا یک تحلیل کلی است ، البته می تواند برای خیلی از پروژه های نیمه تمام مصداق داشته باشد.

نگارنده با توجه به سوابق وتجارب خود ، نه درپشت پرده ونه با اسم مستعار بلکه در یک فضای عمومی دیدگاهای خود را در موضوعات مختلف به اشتراک می گذارد، چه بسا که ممکن است براین نگاشته نقد جدی هم وارد باشد ومورد پسند همه واقع نشود( مانند همین نظر) و این حق کاربران محترم هست .

لازم به ذکر است کاربران محترم دیدگاه و نظر خود را مطرح می نمایند ودرج نظرات آنها لزوما به منزله تائید نبوده و مسئولیتی را متوجه مدیر سایت نمی کند.اما از آنجایی که متاسفانه اخلاق حرفه ای در برخی موارد توسط نظر دهندگان مراعات نمی شود ونظرات برعلیه افراد وشخصیتهای حقیقی و حقوقی با ادبیات زننده وتوهین آمیزارسال می گردد. لذا مدیریت وب سایت با همه احترامی که به نظر تمامی کاربران قائل است برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و ... اسامی افرادی را که درموردشان نظر«برله یا علیه» داده می شود(به جز مدیر سایت) به صورت نقطه چین درج می کند.

با تشکر مدیرسایت


همشهری
| 1393/10/1 - 17:53 |     1     0    
پاسخ:
سلام لطفا به بخشی ازفرمایشات نماینده محترم در وب سایت خودشان با عنوان ذیل توجه فرمایید:
 « نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه عملیات اجرایی بزرگراه اهر - تبریز از سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: با این اعتبارات قطره‌ چکانی این جاده راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش اهر نیوز، عباس فلاحی باباجان ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر بزرگراه اهر- تبریز که عملیات اجرایی آن از سال ۸۶ آغاز شده هر سال چند کیلومتر کار می‌ شد، این پروژه به اتمام رسیده بود، اما با این اعتبارات قطره چکانی این جاده راه به جایی نخواهد برد.

این نماینده مجلس افزود: با وجود اینکه جنابعالی اردیبهشت ماه سال ۹۳ از این پروژه بازدید کرده‌اید و از نزدیک مسائل و مشکلات آن را بررسی کردید اما بعد گذشت چندین ماه اتفاق قابل توجهی در این پروژه نیفتاده است که امیدواریم در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد...»

می بینید که در سخنان نماینده محترم هم اشاره شده بزرگراه اهر تبریز در اواخرسال 86 شروع شده وهمه می دانیم در شهریور سال 87 هم مراسم کلنگ زنی آن رسما توسط مسئولین به زمین زده شد....پس بی خوددیگران را متهم به کم کاری نکنید همه باید کمک کنند تا این پروژه مهم و حیاتی به اتمام برسدضمنا« هر سخن جایی وهر نکته مکانی عزیز » با این اسم طولانی تان چرا از حرف حق ناراحت می شوید و... می نویسید!



ناشناس
| 1393/9/23 - 19:13 |     3     0     |
سلام
البته که هر سخن جایی و هر نکته« نه نقطه »مکانی دارد واین سخن هم دقیقا جایش همین جاست حالا ....

همشهری
| 1393/9/23 - 19:54 |     4     1     |
با سلام

جناب هر سخن...اگر جنابعالی به دوره نمایندگی آقای مهندس دینی خوب و دقیق می نگریستید هیچ موقع آن مطالب را بیان نمی گردید فکر می کنم اقای دینی تنهاترین نماینده بودند که کارنامه خوب در شهرستان های اهر و هریس داشتند واین یک واقعیت است نه یک تعریف و تمجید.

آقای دینی در زمان انتخابات یک کتابچه در مورد شهرستان اهر و یک کتابچه در مورد شهرستان هریس چاپ ودر بین همشهریان عزیز توزیع نموده است که حقایق را بدرستی مشخص می نماید. اگر در آن زمان کوچک بودید و... اینک می توانید از همین سایت خوب مطالعه نمایید. ضمنا این را اضافه نمایم که آقای دینی مدیر نمونه وزارت نفت و شرکت ملی گاز می باشند.باتشکر

ناشناس
| 1393/9/23 - 22:21 |     1     0     |
با سلام

مشکل ما دراین است که هیچ وقت مسئولین امر را نشناختیم و ازانها در حد مسئولیتشان سئوال نکردیم

بله آقایون وخانم هایی که نظر می دهید تا زمانی که کار های اجرایی را از نمایندگان می خواهیم لابد قانون خوب ونظارت را هم باید از مسئولین اجرایی بخواهیم واینگونه است که فرصت ها از دست ما می رود و...


فرهنگی
| 1393/9/24 - 10:10 |     3     0     |
با سلام خدمت دوستان ومدیریت محترم سایت
واقعاً تعجب می کنم وقتی محله به محله جلسه تشکیل می دادیم و به نام از نماینده وقت انتقاد و با دروغهای بی اساس و درخواستهای خارج از حیطه نمایندگی مجلس زمینه را برای حضور و برنده شدن در انتخابات به هر نحوی که شده آماده می کردیم و هی توسعه شهرستان بناب را به رخ همشهریان می کشیدیم و الان می بینیم اگر خدمتی هم به این منطقه شده در زمان آقای دینی بوده و راه اندازی شهرک صنعتی و اوردن مدیر توانمندی مثل دکتر رضائی و توسعه دانشگاه آزاد به عنوان نمونه از ابتکارات ایشان و به نظرم فرق آقای دینی با بقیه در این است که هیچ وقت چماق به دستی نداشته و در مقابل انتقادات صبر و تمرکز خود را صرف خدمت به خلق کرده اند و گذشت زمان را بهترین داور بر عملکرد خود می دانستند و با گذشت زمان و مقایسه عملکردشان با بقیه مدیران توانمندیهایش بیشتر در میان مردم استان نمود پیدا می کند.


دلسوز
| 1393/9/24 - 22:05 |     4     7     |
مقصر نشریه گویا است که هندوانه زیر بغل نماینده ها می دهد تا داد و فریاد راه بیندازند.

احمد
| 1393/9/25 - 17:23 |     10     2     |
با سلام

ای کاش همه مسئولان و البته نمایندگان آنقدر صداقت داشتند تا مردم را امین خود می دانستند و برخی مشکلات را رو در رو با آنها در میان می گذاشتند و ای کاش مردم هم آنقدر انصاف داشتند تا همه چیز و همه موقعیت های کلان و خرد کشور و منطقه را در نظر می گرفتند سپس درباره مسئولین اظهار نظر می کردند.
متاسفانه در شرایط فعلی نه مسئولین مردم را امین می پندارند و نه مردم آنقدر انصاف دارند.
البته به نظر من مقصر اصلی مسئولانی هستند که بنا به دلایل شخصی وعده های دروغ داده اند و به طور کلی ، وعده دادن مسئولان را زیرسوال برده اند.
خطاب به هموطن عزیز با اسم دلسوز هم عرض کنم مقصر گویا است و یا نیست مهم نیست بلکه باید همه قبول کنیم گویا و مسئولان آن نیز معصوم نیستند و شاید اشتباه بکنند ولی روی هم رفته مردم به گویا اعتماد دارند.


علی
| 1393/9/26 - 17:05 |     2     0     |
سلام امروزه اهر در تسلسل باطل نماینده خوب و توانمندگرفتار شده است .من خودم اقای دینی را به عنوان مدیر توانمد قبول دارم وشایستگی بیشتر برای جایگاه های بالا را هم دارد ،اقای دینی فکرکنم شما هم در قلب تان این را باوردارید که با یک دور نمایندگی نمی توان به اهداف توسعه شهر رسید حالا نماینده چه دینی باشد چه ...باشد و...ونتیجه همان می شود که در این 3دوره تجربه میکنیم وهیچ کس هیچ کس را قبول ندارد وبه راحتی همدیگر را تخریب می کنیم در کنار گوش ما ...به راحتی رییس کمسیون مجلس ایران می شود که آن هم افتخار منطقه است.چون فکرکنم سومین دوره است که نماینده شده ودر مجلس برای خود جایگاه پیدا کرده است وتوانسته با دولتها تعامل کندتا همین جا بس است خیلی حرفها است...


دلسوز
| 1393/9/26 - 23:37 |     3     10     |
احمد آقا !

اتفاقا مردمی که من می بینم نسبت به رویکرد نشریه گویا انتقاد جدی دارند و آن را قبول ندارند. نشریه ای که هنوز نتوانسته است با مسئولین ارتباط و تعامل منطقی برقرار کند معلوم هست که سیاست رسمی اش دادو فریاد بوده و خواهان اجرای آن توسط دیگران باشد!!


جبرائیل
| 1393/9/28 - 02:41 |     3     0     |
با سلام و عرض خسته نباشید حضور جناب آقای دینی.

کاملاً ایده خوبیست مهندس.

یعنی با جاروجنجال و داد و بیداد نمیشه کار را پیش برد.

باید شرایط آنکارو محیا کرد.

نعمت
| 1393/9/28 - 02:57 |     3     0     |
باسلام

بنده اعتقادم اینه اگه مردم اهر یه ذره عمیقتر فکر میکردن و درانتخاب اصلحتر را امتخاب کنن وضعیت فعلی بوجود نمیاومد.

اگه سه دوره قبل به جای حرف حدیث های بی اساس که دنبال آقای دینی دوختند از آقای دینی حمایت میکردند.الان ما هم مطمئنن جایگاهمون بهتر میبود.





هادی قره داغی
| | 1393/9/29 - 09:58 |     1     0     |
داد و فریاد برا تبلیغ است نه جاده،دوره داره تمام میشه قئشقئریخ لازیم دی

احمد
| 1393/9/29 - 16:10 |     10     3     |
دلسوز عزیز:

اتفاقا مردمی که من می بینم با مردمی که شما می بینید یکی هستند و تقریبا همشون گویا رو قبول دارن ولی شما دارید حرف از تعامل با مسئولین می زنید! البته برخی مسئولین شهرمون محترمند و فعال ولی قبول کنید بدبختی ما از آنجائی شروع شده که نشریات و خبرنگاران ما شروع به تعریف و تمجید از مسئولینی کردند که به جای نشان دادن عمل و کار واقعی ، رفتند دنبال نمودار و آمار و گزارش عملکرد غیرواقعی و یا .... مثل افتتاح چندباره یک پروژه!!! بنابراین آقایی که نشسته استان یا تهران فقط آمار مثبت و فوق العاده و اخبار مثبت از منطقه می بینه که در عمل وجود نداره. به قول برخی همشهریان وقتی اخبار اهر در رسانه ها دیده و خوانده میشه ماها فکر می کنیم داریم در پاریس زندگی می کنیم ولی وقتی میاییم تو شهر ... نتیجه این میشه که خبرنگار و نشریه ای که به قول شما با برخی مسئولین تعامل دارند راه صد ساله رو یک شبه و با نظر مساعد همون مسئولین طی می کنند و بدین وسیله گویا و خبرنگاران حقیقت گو میشن محبوب القلوب مردم. شاید جمله بندی کمی مشکل داشت ولی امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشید.


ناشناس
| 1393/9/29 - 16:21 |     7     0     |

لطفا این خبر رو دنبال کنید:

خبرگزاری فارس: 93/9/29

فرماندار اهر عنوان کرد: اهر 12 هزار بیکار دارد.

و در ادامه آمده است: وضعیت نیروی انسانی و نرخ مشارکت اهر 43 درصد است؛ درحالیکه این رقم برای کل استان 33 درصد است، تعداد شاغلان اهر 49 هزار و 316 نفر و شمار بیکاران شهرستان هم بیش از 12 هزار نفر محاسبه شده است. و ...

این یک خبر رو که اتفاقا امروز درج شده رو بعنوان مثال آوردم تا از ته دلت بگی این خبر تا چند درصد درسته؟

حالا مسئولی که بالا نشسته چه تصمیمی درمورد اهر بگیره؟ خداوکیلی شهرستان با دقت بخوانید شهرستان اهر ، نه فقط شهر اهر فقط 12 هزار بیکار داره؟ مردمی که هم داخل خونه و هم بیرون خونه خودشون سیل بیکارها را میبینند خبر رو قبول کنن یا واقعیتی که با چشم می بینن؟


دلسوز
| 1393/10/1 - 22:29 |     4     9     |
احمد آقای عزیز!!

اتفاقا من هم با شما هم عقیده ام چرا که اکثر رسانه ها برای اینکه توجه مردم را جلب بکنند و خود را محبوب القلوب کنند به داد و بیداد نیاز مبرم دارند زمانی بود که همین مردم شهر ما معتقد بودند که نماینده ای کارآمد هست که از تریبون مجلس داد و بیدا کنه ولی همان مردم دیدند که کار بیهوده و روش نامطلوبی است و در انتخاب بعدی به همین برادر دینی رسیدند. شما معنای تعامل را بد فهمیده اید . این حضرات مسئول گویا اصولا به مسئولین با چشم دیگری نگاه می کنند از نظر آنها مسئولین افرادی هستند که همیشه در اشتباه به سر می برند و باید به آنها گیر داد نه اینکه به کمک آنها شتافت و یاری داد. حتی از مشاوره دادن به مسئولین هم اکراه دارند چه برسد به یاری دادن در میدان عمل.


حسن
| 1393/10/2 - 19:21 |     1     0     |
باسلام این دادوفریادها نیز ننه من قریبم است اگر کسی بخواهد کاری بکند نمایندگان ادربایجان رامتحد ووزیررا به خاطر این همه کشته استیضاح میکند نه در جلسه شورای شهر داد میزند

احمد
| 1393/10/3 - 09:23 |     8     3     |
با عرض پوزش از حضور جناب آقای مهندس دینی و خوانندگان محترم که نظرات از بحث اصلی دور شدند حضور آقای دلسوز محترم عرض کنم بنده معنای تعامل را خوب بلدم ولی تعامل مد نظر شما تعامل نیست لغت دیگری است.

اولا بنده طرفدار چشم بسته گویا نیستم و قبلا هم عرض کردم که اینها نیز معصوم نیستند و حتما اشتباهاتی دارند ولی انتقاد سازنده را نباید به دید نگاه با چشم دیگر و گیر دادن تصور کنیم. انتقاد سازنده و البته بدون تخریب رکن و اصل پیشرفت هر منطقه و کشوری است. در واقع مسئولین ما باید نقدپذیری و همراه شدن با مردم را یاد بگیرند. ثانیا به نظر شما مسئولین شهر از مشاوره امثال گویا استفاده می کنند؟ برخی مسئولین شهر ما صد در صد باندباز و جناح بازند یعنی اگر عقاید طرف مقابل را قبول نداشته باشند حتی اگر پیشنهاد جالب و درخوری هم بدهد بازهم به خاطر برخی مسائل رد می کنند.ثالثا بنده بعنوان یک شهروند اهری پیشنهاد می کنم شما پیشقدم شوید و نشریه دیگری برای منطقه راه اندازی نمایید تا گویا تک صدای منطقه نباشد و در این نشریه می توانید برخلاف روند گویا حرکت کرده و مسئولین را تشویق نمایید!!!


دلسوز
| 1393/10/6 - 13:15 |     1     5     |
سلام بر احمد آقای گل گلاب.
قطعا پیشنهاد شما عملیاتی خواهد شد چرا که تک صدایی در رسانه های اهر فساد انگیز خوهد بود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
info@dini-v.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار