صفحه اصلی     زندگی نامه     تماس با من     پیوندها  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 12:52   
  تازه ترین اخبار:  
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 698صفحه نخست » یادداشت ها و نوشته های مدیر سایتجمعه، 4 دی 1394 - 22:26
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود...
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود...رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود... رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.(سعدی)
  

به کانال تلگرام بپیوندید:

telegram.me/vdini

 

 

   
  

نظرات کاربران: 4 نظر (فعال: 4 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
اهرلی
| 1394/10/5 - 08:38 |     6     1     |
سلام جناب اقای مهندس

بلی زمانه همه چیز را مشخص می نماید همانطور که در شهرستان اهر نشان داد

روان شناس
| 1394/10/5 - 10:54 |     7     1     |
بزرگواری رفتاری

سلامت شخصیت را می بایست در سلامت رفتار ، منش ، کنش و واکنش های شخص جست و جو کرد، از این روست که منش و کنش و واکنش ها از سوی شریعت و اندیشمندان علوم مختلف انسانی از جمله روان شناسان به عنوان ملاک داوری و ارزیابی ، مطرح می شود. بی گمان از کوزه برون همان تراود که در اوست. منش و کنش شخص بیانگر سلامت و یا بیماری شخصیت است. شخصیت هر کسی در حوزه بینشی و نگرشی همان گونه که شکل گرفته است در عرصه عمل اجتماعی و رفتاری خودنمایی می کند. انسان ها بیمار و دارای شخصیت ناسالم در بینش و نگرش ، دارای رفتارهایی هستند که در کاربردهای قرآن از آن به جهالت یاد می شود.

آن چه که به عنوان فلسفه آفرینش انسان و هدف شریعت معرفی و تبیین شده ، دست یابی به انسان کاملی است که از نظر شخصیت به کمال و تمام رسیده باشد.

از آن جایی که بهترین شکل بروز و ظهور عقل در تحمل پذیری است، واژه و اصطلاح حلم به جای عقل می نشیند تا نشان دهد که آن چه از عقل مهم و اساسی است کارکردهای عملی آن در زندگی است، زیرا هر موجودی از عقل برخوردار می باشد ولی تا زمانی که از آن استفاده نکرده و به شکل حلم و بردباری در نیاورده است نمی تواند مدعی عقل و عقلانیت شود. این گونه است که در آیات قرانی هرگز از عقل به شکل اسمی تجلیل نشده است بلکه هماره از عقلانیت فعلی تجلیل شده و اشخاصی که عقل خویش را به کار می گیرند ستوده و تجلیل شده اند.

بر این اساس هنگامی که بخواهیم از روان شناسی شخصیت مومن در برابر جاهل سخن بگویم می بایست از وجود عقلانیت کاربردی و اعتدال که به شکل تحمل پذیری و حلم و صبر خودنمایی می کند سخن به میان آوریم چنان که علامت شخصیت بیمار جاهل را می بایست در دوری وی از عقلانیت و اعتدال و عدم بهره گیری از این دو عنصر جست و جو کنیم.

هنگامی که در این این نوشتار جاهل در برابر مومن قرار داده می شود و از از روان شناسی شخصیت مومن و یا روان شناسی شخصیت جاهل سخن به میان می آید مراد آن است تا جایگاه وارزش اعتدال و عقلانیت را در تحقق بخشی دو مفهوم در یابیم.

منبع: مقالات قرآنی خلیل منصوری


فرهنگی
| 1394/10/5 - 13:05 |     2     2     |
...هم از تبریز ثبت نام کرده کسی نیست بهش بگه آج اوز قاپیسیندا کوکه لر

رمضانزاده
| | 1394/11/3 - 08:45 |     1     0     |
در تائید فرمایش جناب مهندس دینی که ایمائی است برآنکسی که اهرراچنین وچنان میکرد ویکباره ترکش جانش بموقع سرکشی کرد وچه زیبا کشیده بود آن کاریکاتور یست .وبنده این بیت راتوصیه میکنم برای دوره نهمی که واقعا خودبسنجد عمل خویش را تاببیندنامش بنکوئی که برد؟که موکلان هم خجالت اند .
سعدیا مردنکونام نمیردهرگز ،
مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند.



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
کلیه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
info@dini-v.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار